تفاوت انگور سیاه و انگور قرمز

انگور سیاه و قرمز

انگور را به عنوان «میوه ی خدایان» می شناسند، چون اساسی ترین ماده برای تولید شراب و بسیار خوش خوراک است. برخی انگور سیاه را به انگور قرمز ترجیح می دهند، اما تمام انگورها خواص زیادی برای سلامتی دارند، از جمله داشتن خواص آنتی اکسیدان و ضد سرطانی. برای آشنایی بیشتر با خواص انگور سیاه و قرمز می توانید مقالات موجود در سایت دوشو را مطالعه کنید. 

تفاوت مواد مغذی انگور سیاه و قرمز

طبق مطالعه ای که در مهر ماه سال ۹۴ در انجمن علمی بهداشتی ایران انجام شد، مصرف کافی میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و باعث تناسب اندام می شود. سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می كند، روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات، به استثنای سبزیجات نشاسته ای مصرف کنند.

برای رعایت این توصیه می توانید انگورهای رنگارنگ و خوشمزه را وارد رژیم غذایی خودتان بکنید، که هم مغذی هستند و هم نیاز به پوست کندن ندارند. اگر برای تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع انگور نیاز به راهنمایی دارید می توانید ارزش غذایی انگورها را بررسی کنید. در اینجا تفاوت انگور سیاه و قرمز را با هم بررسی می کنیم.

طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک فنجان انگور قرمز (یا ۱۵۱ گرم)، ۱۰۴ کالری دارد. این مقدار انگور قرمز، حاوی مواد مغذی زیر است:

  • ۱.۰۹ گرم پروتئین برای حفاظت و ساخت بافت سلول ها
  • ۰.۲۴ چربی برای ذخیره انرژی
  • ۲۷.۳۳ گرم کربوهیدرات برای تامین انرژی
  • ۱.۴ گرم فیبر برای کمک به هضم
  • ۲۳.۳۷ گرم قند که منبع مهم انرژی است
  • ۱۵ گرم کلسیم برای رشد استخوان
  • ۰.۵۴ گرم آهن برای حمل سلولهای قرمز خون 

در مقایسه با انگور قرمز، یک فنجان انگور سیاه بدون دانه حاوی فقط ۶۰ کالری است. علاوه بر این، با توجه به تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده، شما با مصرف انگور سیاه، به اندازه انگور قرمز کربوهیدرات یا قند دریافت نمی کنید. در اینجا مواد مغذی انگور سیاه و تفاوت آن با انگور قرمز ذکر شده است:

  • ۰.۶۶ گرم پروتئین (۰.۴۳ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۰.۶۶ چربی (۰.۴۲ گرم بیشتر از انگور قرمز)
  • ۱۶ گرم کربوهیدرات (۱۱.۳۳ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۰.۶ گرم فیبر (۰.۸ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۱۵.۳۴ گرم قند کلی (۸.۰۳ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۱۳ گرم کلسیم (۲ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۰.۲۴ گرم آهن (۰.۳ گرم کمتر از انگور قرمز)

همچنین ۱۰۰ گرم ویتامین آ در انگور سیاه وجود دارد که به هیچ عنوان در انگور قرمز یافت نمی شود.

فواید انگورها برای سلامتی

تمام انگورها برای سلامتی مفیدند، ولی تحقیقات نشان می دهد که خوردن انگور سیاه، بنفش یا قرمز تیره بیشترین فایده را برای بدن دارند. 

  • خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی: بر اساس بررسی های انجام شده، پوست انگورهای تیره رنگ حاوی رسوراترول است که کاهش دهنده التهاب می باشد و اثری مشابه شیمی درمانی بر روی سلول های سرطانی دارد. طبق مطالعات انجام شده در آکادمی علوم نیویورک، برای افزایش ارزش کلی رسوراترول، باید انگور را کامل بخورید.
  • کاهش کلسترول: مصرف انگور قرمز می تواند از بدن در برابر کلسترول محافظت کند. محققان دریافته اند که انگور قرمز کلسترول LDL را کاهش می دهد، در حالی که انگورهای سفید چنین تاثیری ندارند.

در یک مطالعه، ۶۹ داوطلب مبتلا به کلسترول بالا، به مدت هشت هفته سه فنجان انگور قرمز یا سفید خوردند. نتایج نشان داد که انگور قرمز دارای اثرات قوی تری است و برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی می تواند گزینه مناسب تری باشد.

به طور کلی، انگور قرمز حاوی کربوهیدرات و قند بیشتری است و می تواند فواید کمتری برای سلامتی داشته باشد. اما مصرف انگورهای سیاه یا قرمز تیره به نسبت انگور سفید یا سبز برای سلامتی مفیدترند. برای آشنایی با خواص کلی انگور این مطلب را در دوشو مطالعه کنید.

انگور را به عنوان «میوه ی خدایان» می شناسند، چون اساسی ترین ماده برای تولید شراب و بسیار خوش خوراک است. برخی انگور سیاه را به انگور قرمز ترجیح می دهند، اما تمام انگورها خواص زیادی برای سلامتی دارند، از جمله داشتن خواص آنتی اکسیدان و ضد سرطانی. برای آشنایی بیشتر با خواص انگور سیاه و قرمز می توانید مقالات موجود در سایت دوشو را مطالعه کنید. 

تفاوت مواد مغذی انگور سیاه و قرمز

طبق مطالعه ای که در مهر ماه سال ۹۴ در انجمن علمی بهداشتی ایران انجام شد، مصرف کافی میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و باعث تناسب اندام می شود. سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می كند، روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات، به استثنای سبزیجات نشاسته ای مصرف کنند.

برای رعایت این توصیه می توانید انگورهای رنگارنگ و خوشمزه را وارد رژیم غذایی خودتان بکنید، که هم مغذی هستند و هم نیاز به پوست کندن ندارند. اگر برای تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع انگور نیاز به راهنمایی دارید می توانید ارزش غذایی انگورها را بررسی کنید. در اینجا تفاوت انگور سیاه و قرمز را با هم بررسی می کنیم.

طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک فنجان انگور قرمز (یا ۱۵۱ گرم)، ۱۰۴ کالری دارد. این مقدار انگور قرمز، حاوی مواد مغذی زیر است:

  • ۱.۰۹ گرم پروتئین برای حفاظت و ساخت بافت سلول ها
  • ۰.۲۴ چربی برای ذخیره انرژی
  • ۲۷.۳۳ گرم کربوهیدرات برای تامین انرژی
  • ۱.۴ گرم فیبر برای کمک به هضم
  • ۲۳.۳۷ گرم قند که منبع مهم انرژی است
  • ۱۵ گرم کلسیم برای رشد استخوان
  • ۰.۵۴ گرم آهن برای حمل سلولهای قرمز خون 

در مقایسه با انگور قرمز، یک فنجان انگور سیاه بدون دانه حاوی فقط ۶۰ کالری است. علاوه بر این، با توجه به تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده، شما با مصرف انگور سیاه، به اندازه انگور قرمز کربوهیدرات یا قند دریافت نمی کنید. در اینجا مواد مغذی انگور سیاه و تفاوت آن با انگور قرمز ذکر شده است:

  • ۰.۶۶ گرم پروتئین (۰.۴۳ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۰.۶۶ چربی (۰.۴۲ گرم بیشتر از انگور قرمز)
  • ۱۶ گرم کربوهیدرات (۱۱.۳۳ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۰.۶ گرم فیبر (۰.۸ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۱۵.۳۴ گرم قند کلی (۸.۰۳ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۱۳ گرم کلسیم (۲ گرم کمتر از انگور قرمز)
  • ۰.۲۴ گرم آهن (۰.۳ گرم کمتر از انگور قرمز)

همچنین ۱۰۰ گرم ویتامین آ در انگور سیاه وجود دارد که به هیچ عنوان در انگور قرمز یافت نمی شود.

فواید انگورها برای سلامتی

تمام انگورها برای سلامتی مفیدند، ولی تحقیقات نشان می دهد که خوردن انگور سیاه، بنفش یا قرمز تیره بیشترین فایده را برای بدن دارند. 

  • خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی: بر اساس بررسی های انجام شده، پوست انگورهای تیره رنگ حاوی رسوراترول است که کاهش دهنده التهاب می باشد و اثری مشابه شیمی درمانی بر روی سلول های سرطانی دارد. طبق مطالعات انجام شده در آکادمی علوم نیویورک، برای افزایش ارزش کلی رسوراترول، باید انگور را کامل بخورید.
  • کاهش کلسترول: مصرف انگور قرمز می تواند از بدن در برابر کلسترول محافظت کند. محققان دریافته اند که انگور قرمز کلسترول LDL را کاهش می دهد، در حالی که انگورهای سفید چنین تاثیری ندارند.

در یک مطالعه، ۶۹ داوطلب مبتلا به کلسترول بالا، به مدت هشت هفته سه فنجان انگور قرمز یا سفید خوردند. نتایج نشان داد که انگور قرمز دارای اثرات قوی تری است و برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی می تواند گزینه مناسب تری باشد.

به طور کلی، انگور قرمز حاوی کربوهیدرات و قند بیشتری است و می تواند فواید کمتری برای سلامتی داشته باشد. اما مصرف انگورهای سیاه یا قرمز تیره به نسبت انگور سفید یا سبز برای سلامتی مفیدترند. برای آشنایی با خواص کلی انگور این مطلب را در دوشو مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست