۲۳ خاصیت اعجاب انگیز برگ انگور برای سلامتی

برگ انگور

انگور محبوب ترین میوه در سراسر جهان است. این میوه طعم تازه ای دارد و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادیست. با این حال، نه تنها میوه، بلکه برگ های آن نیز قابل مصرف هستند و فواید بسیاری برای سلامتی دارند. برگ های انگور سرشار از مواد مغذی اند. ارزش غذایی هر فنجان (۱۴ گرم) برگ انگور به شرح زیر است:

ارزش غذایی درصد ارزش روزانه (DV)
کربوهیدرات ۲.۴ گرم
فیبر رژیمی ۱.۵ گرم
کل چربی ۰.۳ گرم 
اسیدهای چرب امگا۳ – ۱۲۰ میلی گرم 
اسیدهای چرب امگا ۶ – ۲۰.۷ میلی گرم
پروتئین ۰.۸ گرم 
ویتامین آ ۳۸۵۳ IU %۷۷
ویتامین سی ۱.۶ میلی گرم
ویتامین ای ۰.۳ میلی گرم
ویتامین کا ۱۵.۲ میکرو گرم %۱۹
نیاسین ۰.۳ میلی گرم
ویتامین ب ۶ ۰.۱ میلی گرم 
اسیدفولیک ۱۱.۶ میکرو گرم
کولین ۱.۸ میلی گرم
کلسیم ۵۰.۸ میلی گرم
آهن ۰.۴ میلی گرم 
منیزیم ۱۳.۳ میلی گرم
فسفر ۱۲.۷ میلی گرم
سدیم ۱.۳ میلی گرم
زینک ۰.۱ میلی گرم
مس ۰.۱ میلی گرم
منیزیم ۰.۴ میلی گرم %۲۰
سلنیوم ۰.۱ میکروگرم
آب ۱۰.۳ گرم

بر اساس مواد مغذی که ذکر شد میتوان فواید برگ انگور را اینگونه توصیف کرد:

۱. کاهش التهاب

اگر مشکل التهاب مانند ورم مفاصل، ,ورم لوزه یا ورم معده مزمن دارید می توانید برای تسکینشان برگ انگور مصرف کنید. برگهای انگور حاوی اسید چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند که وظیفه کنترل التهاب را بر عهده دارند، در نتیجه به شما کمک می کنند تا التهاب را کاهش داده و بیماری مزمن خود را درمان کنید.

۲. کنترل سطح قند خون

برگ های انگور، بار گلیسمی کمی دارند، به همین خاطر برای افراد دیابتی که می خواهند سطح قند خونشان را کنترل کنند، رژیم غذایی مناسبی خواهد بود. همچنین فیبر غذایی زیادی که در این برگها وجود دارد می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

۳. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برگ های انگور از نظر فیبر غذایی عالی هستند و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جذب مواد مغذی موجود در غذا کمک می کنند.

۴. جلوگیری از یبوست

فیبر غذایی موجود در برگ های انگور مانع از بروز یبوست می شود. این فیبر، غذا را به خوبی هضم میکند، درنتیجه باعث می شود مواد غذایی زاید به راحتی از بدن خارج شوند.

۵. درمان موثر اسهال و محافظت از مخاط روده 

برگ های انگور حاوی ماده معدنی زینک هستند که می تواند مخاط روده را ترمیم کرده و از آن محافظت نماید. این مکانیسم به روده کمک می کند تا در صورت وجود آسیب مخاطی، مانند مشکل اسهال به سرعت بهبود یابد.

۶. جلوگیری از کم خونی

برگ های انگور سرشار از آهن هستند که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. این ماده معدنی نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین گلبولهای قرمز دارد. ویتامین C موجود در این برگ ها نیز باعث جذب بهتر آهن شده و جلوی بروز کم خونی را می گیرد.

۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

این برگ ها سرشار از ویتامین C هستند که بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. ویتامین C، پادتن ها را در حالت آماده باش نگه می دارد تا با باکتری ها یا ویروس هایی که ممکن است وارد بدن شوند مبارزه کنند.

۸. مبارزه با رادیکال های آزاد

ویتامین C موجود در برگ های انگور همچنین می تواند با رادیکال های آزادی که در بدن وجود دارند مبارزه کند. این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و می تواند بدن شما را از ابتلا به هرگونه بیماری حفظ کند.

۹. جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در برگ های انگور می تواند از جهش سلول های سرطانی جلوگیری کرده و رشد تومور را مهار کند. این مکانیسم از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد صورت می گیرد.

۱۰. سالم نگه داشتن مفاصل

برگ انگور منبع خوبی از منگنز است. این ماده معدنی نقش مهمی در تشکیل غضروف دارد. این ماده، مفاصل را روان کرده و مانع از اصطکاک مفاصل و ابتلا به آرتروز می شود.

۱۱. بهبود عملکرد قلب

پتاسیم موجود در برگ های انگور نقش مهمی در حفظ انقباض طبیعی قلب دارد. این امر باعث می شود که خون به طور موثری به تمام قسمتهای بدن پمپاژ شود.

۱۲. کمک به تشکیل استخوان

برگهای انگور حاوی کلسیم هستند که  ماده معدنی مهمی برای تشکیل استخوان است. این ماده معدنی باعث تقویت استخوان و حفظ سلامت آن می شود.

۱۳. تقویت دندان

کلسیم موجود در این برگ ها، به تقویت دندان ها و سالم ماندن آن ها نیز کمک می کند. 

۱۴. کاهش گرفتگی عضلات

برگ انگور دارای ماده معدنی منیزیم است که می تواند گرفتگی عضلات را کاهش دهد و به عنوان یک شل کننده عضلات در تمام قسمت های بدن کار کند.

۱۵. تشکیل کلاژن

مس موجود در برگ های انگور به شکل گیری کلاژن کمک می کند. کلاژن به تنهایی ماده مهمی برای داشتن پوستی جوان و سالم است.

۱۶. حفظ سلامت پوست

ویتامین E برای پوست ضروریست؛ برگ های انگور سرشار از ویتامین E هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. 

۱۷. روشن شدن پوست

 برگ های انگور، علاوه بر حفظ سلامت پوست، حاوی ویتامین C نیز هستند که در صورت استفاده منظم به عنوان دمنوش، پوست را روشن تر می کند.

۱۸. تقویت چشم

برگ انگور همچنین سرشار از ویتامین A است که باعث تقویت چشم می شود.

۱۹. محافظت از سیستم عصبی

ویتامین B موجود در برگهای انگور می تواند از سیستم عصبی محافظت نماید. این ویتامین از دو انتهای عصب در برابر هرگونه آسیب محافظت کرده و مصرف آن باعث کاهش علائم بی حسی و سوزن سوزن شدن دست و پا می شود. 

۲۰. بهبود عملکرد شناختی

ویتامین B6 موجود در برگهای انگور در سیستم عصبی مرکزی بدن نقش مهمی دارد. از مغز محافظت کرده و عملکرد شناختی آن را بهبود می بخشد. همچنین می تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

۲۱. حفظ سلامت اندام ها

برگ های انگور سرشار از پتاسیم هستند که ماده معدنی مهمی برای حفظ سلامت اندام هایی مانند قلب، کبد و کلیه است.

۲۲. کمک به رشد جنین

برگهای انگور حاوی اسید فولیک هستند که برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین ضروریست. بهتر است زنان باردار به مقدار مناسب آن را مصرف کنند.

۲۳. درمان نارسایی مزمن وریدی

مصرف عصاره برگهای انگور در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن وریدی می تواند باعث کاهش ورم شود. این نارسایی زمانی رخ می دهد که خون به دلیل ورم پاها نتواند به قلب بازگردد. برگ های انگور با کاهش علائم تورم، این بیماری را بهبود می بخشند.

۲۳ مورد از خواص برگ انگور در بالا توضیح داده شد. اگر هر روز صبح به طور مرتب به عنوان دمنوش آن را میل کنید، سلامتی شما بهبود می یابد و پوستتان زیباتر می شود. البته رعایت دیگر سبک های زندگی سالم، مانند ورزش منظم، عادت ها و رژیم های غذایی سالم را نیز نباید فراموش نکنید.

انگور محبوب ترین میوه در سراسر جهان است. این میوه طعم تازه ای دارد و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادیست. با این حال، نه تنها میوه، بلکه برگ های آن نیز قابل مصرف هستند و فواید بسیاری برای سلامتی دارند. برگ های انگور سرشار از مواد مغذی اند. ارزش غذایی هر فنجان (۱۴ گرم) برگ انگور به شرح زیر است:

ارزش غذایی درصد ارزش روزانه (DV)
کربوهیدرات ۲.۴ گرم
فیبر رژیمی ۱.۵ گرم
کل چربی ۰.۳ گرم 
اسیدهای چرب امگا۳ – ۱۲۰ میلی گرم 
اسیدهای چرب امگا ۶ – ۲۰.۷ میلی گرم
پروتئین ۰.۸ گرم 
ویتامین آ ۳۸۵۳ IU %۷۷
ویتامین سی ۱.۶ میلی گرم
ویتامین ای ۰.۳ میلی گرم
ویتامین کا ۱۵.۲ میکرو گرم %۱۹
نیاسین ۰.۳ میلی گرم
ویتامین ب ۶ ۰.۱ میلی گرم 
اسیدفولیک ۱۱.۶ میکرو گرم
کولین ۱.۸ میلی گرم
کلسیم ۵۰.۸ میلی گرم
آهن ۰.۴ میلی گرم 
منیزیم ۱۳.۳ میلی گرم
فسفر ۱۲.۷ میلی گرم
سدیم ۱.۳ میلی گرم
زینک ۰.۱ میلی گرم
مس ۰.۱ میلی گرم
منیزیم ۰.۴ میلی گرم %۲۰
سلنیوم ۰.۱ میکروگرم
آب ۱۰.۳ گرم

بر اساس مواد مغذی که ذکر شد میتوان فواید برگ انگور را اینگونه توصیف کرد:

۱. کاهش التهاب

اگر مشکل التهاب مانند ورم مفاصل، ,ورم لوزه یا ورم معده مزمن دارید می توانید برای تسکینشان برگ انگور مصرف کنید. برگهای انگور حاوی اسید چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند که وظیفه کنترل التهاب را بر عهده دارند، در نتیجه به شما کمک می کنند تا التهاب را کاهش داده و بیماری مزمن خود را درمان کنید.

۲. کنترل سطح قند خون

برگ های انگور، بار گلیسمی کمی دارند، به همین خاطر برای افراد دیابتی که می خواهند سطح قند خونشان را کنترل کنند، رژیم غذایی مناسبی خواهد بود. همچنین فیبر غذایی زیادی که در این برگها وجود دارد می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

۳. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برگ های انگور از نظر فیبر غذایی عالی هستند و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جذب مواد مغذی موجود در غذا کمک می کنند.

۴. جلوگیری از یبوست

فیبر غذایی موجود در برگ های انگور مانع از بروز یبوست می شود. این فیبر، غذا را به خوبی هضم میکند، درنتیجه باعث می شود مواد غذایی زاید به راحتی از بدن خارج شوند.

۵. درمان موثر اسهال و محافظت از مخاط روده 

برگ های انگور حاوی ماده معدنی زینک هستند که می تواند مخاط روده را ترمیم کرده و از آن محافظت نماید. این مکانیسم به روده کمک می کند تا در صورت وجود آسیب مخاطی، مانند مشکل اسهال به سرعت بهبود یابد.

۶. جلوگیری از کم خونی

برگ های انگور سرشار از آهن هستند که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. این ماده معدنی نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین گلبولهای قرمز دارد. ویتامین C موجود در این برگ ها نیز باعث جذب بهتر آهن شده و جلوی بروز کم خونی را می گیرد.

۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

این برگ ها سرشار از ویتامین C هستند که بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. ویتامین C، پادتن ها را در حالت آماده باش نگه می دارد تا با باکتری ها یا ویروس هایی که ممکن است وارد بدن شوند مبارزه کنند.

۸. مبارزه با رادیکال های آزاد

ویتامین C موجود در برگ های انگور همچنین می تواند با رادیکال های آزادی که در بدن وجود دارند مبارزه کند. این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و می تواند بدن شما را از ابتلا به هرگونه بیماری حفظ کند.

۹. جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در برگ های انگور می تواند از جهش سلول های سرطانی جلوگیری کرده و رشد تومور را مهار کند. این مکانیسم از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد صورت می گیرد.

۱۰. سالم نگه داشتن مفاصل

برگ انگور منبع خوبی از منگنز است. این ماده معدنی نقش مهمی در تشکیل غضروف دارد. این ماده، مفاصل را روان کرده و مانع از اصطکاک مفاصل و ابتلا به آرتروز می شود.

۱۱. بهبود عملکرد قلب

پتاسیم موجود در برگ های انگور نقش مهمی در حفظ انقباض طبیعی قلب دارد. این امر باعث می شود که خون به طور موثری به تمام قسمتهای بدن پمپاژ شود.

۱۲. کمک به تشکیل استخوان

برگهای انگور حاوی کلسیم هستند که  ماده معدنی مهمی برای تشکیل استخوان است. این ماده معدنی باعث تقویت استخوان و حفظ سلامت آن می شود.

۱۳. تقویت دندان

کلسیم موجود در این برگ ها، به تقویت دندان ها و سالم ماندن آن ها نیز کمک می کند. 

۱۴. کاهش گرفتگی عضلات

برگ انگور دارای ماده معدنی منیزیم است که می تواند گرفتگی عضلات را کاهش دهد و به عنوان یک شل کننده عضلات در تمام قسمت های بدن کار کند.

۱۵. تشکیل کلاژن

مس موجود در برگ های انگور به شکل گیری کلاژن کمک می کند. کلاژن به تنهایی ماده مهمی برای داشتن پوستی جوان و سالم است.

۱۶. حفظ سلامت پوست

ویتامین E برای پوست ضروریست؛ برگ های انگور سرشار از ویتامین E هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. 

۱۷. روشن شدن پوست

 برگ های انگور، علاوه بر حفظ سلامت پوست، حاوی ویتامین C نیز هستند که در صورت استفاده منظم به عنوان دمنوش، پوست را روشن تر می کند.

۱۸. تقویت چشم

برگ انگور همچنین سرشار از ویتامین A است که باعث تقویت چشم می شود.

۱۹. محافظت از سیستم عصبی

ویتامین B موجود در برگهای انگور می تواند از سیستم عصبی محافظت نماید. این ویتامین از دو انتهای عصب در برابر هرگونه آسیب محافظت کرده و مصرف آن باعث کاهش علائم بی حسی و سوزن سوزن شدن دست و پا می شود. 

۲۰. بهبود عملکرد شناختی

ویتامین B6 موجود در برگهای انگور در سیستم عصبی مرکزی بدن نقش مهمی دارد. از مغز محافظت کرده و عملکرد شناختی آن را بهبود می بخشد. همچنین می تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

۲۱. حفظ سلامت اندام ها

برگ های انگور سرشار از پتاسیم هستند که ماده معدنی مهمی برای حفظ سلامت اندام هایی مانند قلب، کبد و کلیه است.

۲۲. کمک به رشد جنین

برگهای انگور حاوی اسید فولیک هستند که برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین ضروریست. بهتر است زنان باردار به مقدار مناسب آن را مصرف کنند.

۲۳. درمان نارسایی مزمن وریدی

مصرف عصاره برگهای انگور در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن وریدی می تواند باعث کاهش ورم شود. این نارسایی زمانی رخ می دهد که خون به دلیل ورم پاها نتواند به قلب بازگردد. برگ های انگور با کاهش علائم تورم، این بیماری را بهبود می بخشند.

۲۳ مورد از خواص برگ انگور در بالا توضیح داده شد. اگر هر روز صبح به طور مرتب به عنوان دمنوش آن را میل کنید، سلامتی شما بهبود می یابد و پوستتان زیباتر می شود. البته رعایت دیگر سبک های زندگی سالم، مانند ورزش منظم، عادت ها و رژیم های غذایی سالم را نیز نباید فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست