خواص شگفت انگیز انگور سبز بی دانه

خواص انگور سبز

آخرین باری که انگور سبز خوردید کی بود؟ اکثر کسانی که رژیم دارند انگور نمی خورند، چون قند بالایی دارد. درست است که انگور قند زیادی دارد، اما قابل مقایسه با بستنی، شکلات یا کیک نیست. این میوه علاوه بر طعم لذیذ، مواد مغذی زیادی هم دارد که می تواند انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های ضروری را وارد بدنتان کند.

انگورهای سبز نسبت به سایر میوه ها قند بیشتری دارند، اما حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های قوی نیز هستند. فیبر غذایی باعث کاهش جذب قند در جریان خون شده و احساس سیری را افزایش می دهد. برخی مواد مغذی موجود در انگور باعث افزایش تجزیه چربی و مانع تشکیل سلول های جدید چربی می شوند.

ارزش غذایی انگور سبز

اکثر انگور ها، از جمله انگورهای سبز بی دانه، دارای مواد مغذی گیاهی هستند که عملکرد بدن را در بهترین حالت خود نگه می دارند. طبق بررسی های انجام شده، این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. اثرات مفید آن به دلیل داشتن مقادیر زیاد فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است. آنتی اکسیدان های موجود در انگور برای درمان سلولهای سرطانی کبد بسیار موثرند.

انگورهای سبز همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم هستند. ویتامین C برای سنتز کلاژن، تشکیل سلول، ترمیم بافت، ترمیم زخم و سایر فرایندهای مهم بدن لازم است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سلول ها و بافت های شما را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، دیگر آنتی اکسیدان های موجود در بدن شما را بازسازی می کند.

یک وعده انگور سبز، ۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را فراهم می کند. مصرف کم این ماده مغذی ممکن است منجر به بیماری اسکوربوت شود، بیماری که در سنتز کلاژن تأثیر می گذارد و باعث خستگی، التهاب لثه، درد مفاصل، خون مردگی و افتادن دندان ها می شود. کودکانی که کمبود ویتامین C دارند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات استخوانی هستند.

برخی افراد نسبت به دیگران، بیشتر دچار کمبود ویتامین C می شوند؛ به عنوان مثال، افراد سیگاری روزانه به ۳۵ میلی گرم ویتامین C بیشتر نیاز دارند. بیماران سرطانی و افرادی که از اختلال جذب مواد مغذی رنج می برند، به مقدار زیادی ویتامین C نیاز دارند.

ویتامین C تنها ماده مغذی مفید در انگور نیست. ویتامین K در سلامت استخوان ها و لخته شدن خون نقش مهمی دارد. اگر به مقدار کافی مصرف شود می تواند از ابتلا به بیماری سرخرگ تاجی و کلسیفیکاسیون شریانی (سخت شدگی سرخرگ) جلوگیری کند. پتاسیم، یکی از فراوان ترین مواد معدنی موجود در انگورهای سبز است که باعث تقویت انقباض ماهیچه ها و تنظیم ضربان قلب می شود و فشار خون را در حد طبیعی نگه می دارد.

کربوهیدرات ها و کالری انگور سبز 

در مورد کالری و کربوهیدرات موجود در انگور سبز چه می دانید؟ برخلاف تصور رایج، انگورهای سبز بی دانه کالری کمتری دارند و قندشان تنها مقدار کمی نسبت به سایر میوه ها بالاتر است. مصرف یک وعده انگور علاوه بر کالری مشخص، مواد مغذی مختلف و کربوهیدرات های زیر را نیز تأمین می کند:

  • ۹۰ کالری
  • ۲۴ گرم کربوهیدرات
  • ۹ گرم پروتئین
  • ۰.۹ گرم چربی
  • ۱ گرم فیبر
  • ۲۳ گرم قند
  • ۱۹ میلی گرم کلسیم
  • ۰.۳ میلی گرم آهن
  • ۱۵ میلی گرم ویتامین C

انگورهای سبز همچنین منبع خوبی از فسفر، منیزیم، مس، منگنز، ویتامین A، ویتامین E و ویتامین های ب کمپلکس هستند. یک وعده انگور، بیشتر از ۱۸ درصد از نیاز روزانه بدن به مس، ۵ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم و ۱۵ درصد از ویتامین K مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند.

یک وعده انگور سبز بی دانه، معادل یک فنجان است. این میوه سرشار از فیبر است و باعث می شود سریع تر احساس سیری کنید و دیرتر گرسنه شوید. در حقیقت، فیبر موجود در انگور حتی می تواند به شما کمک کند با کاهش مصرف غذای روزانه، چند کیلو وزن کم کنید. طبق مطالعات انجام شده، خوردن فیبر بیشتر می تواند رژیم گرفتن را آسان تر کند و به روند کاهش وزن کمک نماید.

برای آشنایی با خواص انگور قرمز و سیاه می توانید مقالاتی که در این باره برایتان آماده کرده ایم را مطالعه نمایید.

آخرین باری که انگور سبز خوردید کی بود؟ اکثر کسانی که رژیم دارند انگور نمی خورند، چون قند بالایی دارد. درست است که انگور قند زیادی دارد، اما قابل مقایسه با بستنی، شکلات یا کیک نیست. این میوه علاوه بر طعم لذیذ، مواد مغذی زیادی هم دارد که می تواند انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های ضروری را وارد بدنتان کند.

انگورهای سبز نسبت به سایر میوه ها قند بیشتری دارند، اما حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های قوی نیز هستند. فیبر غذایی باعث کاهش جذب قند در جریان خون شده و احساس سیری را افزایش می دهد. برخی مواد مغذی موجود در انگور باعث افزایش تجزیه چربی و مانع تشکیل سلول های جدید چربی می شوند.

ارزش غذایی انگور سبز

اکثر انگور ها، از جمله انگورهای سبز بی دانه، دارای مواد مغذی گیاهی هستند که عملکرد بدن را در بهترین حالت خود نگه می دارند. طبق بررسی های انجام شده، این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. اثرات مفید آن به دلیل داشتن مقادیر زیاد فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است. آنتی اکسیدان های موجود در انگور برای درمان سلولهای سرطانی کبد بسیار موثرند.

انگورهای سبز همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم هستند. ویتامین C برای سنتز کلاژن، تشکیل سلول، ترمیم بافت، ترمیم زخم و سایر فرایندهای مهم بدن لازم است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سلول ها و بافت های شما را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، دیگر آنتی اکسیدان های موجود در بدن شما را بازسازی می کند.

یک وعده انگور سبز، ۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را فراهم می کند. مصرف کم این ماده مغذی ممکن است منجر به بیماری اسکوربوت شود، بیماری که در سنتز کلاژن تأثیر می گذارد و باعث خستگی، التهاب لثه، درد مفاصل، خون مردگی و افتادن دندان ها می شود. کودکانی که کمبود ویتامین C دارند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات استخوانی هستند.

برخی افراد نسبت به دیگران، بیشتر دچار کمبود ویتامین C می شوند؛ به عنوان مثال، افراد سیگاری روزانه به ۳۵ میلی گرم ویتامین C بیشتر نیاز دارند. بیماران سرطانی و افرادی که از اختلال جذب مواد مغذی رنج می برند، به مقدار زیادی ویتامین C نیاز دارند.

ویتامین C تنها ماده مغذی مفید در انگور نیست. ویتامین K در سلامت استخوان ها و لخته شدن خون نقش مهمی دارد. اگر به مقدار کافی مصرف شود می تواند از ابتلا به بیماری سرخرگ تاجی و کلسیفیکاسیون شریانی (سخت شدگی سرخرگ) جلوگیری کند. پتاسیم، یکی از فراوان ترین مواد معدنی موجود در انگورهای سبز است که باعث تقویت انقباض ماهیچه ها و تنظیم ضربان قلب می شود و فشار خون را در حد طبیعی نگه می دارد.

کربوهیدرات ها و کالری انگور سبز 

در مورد کالری و کربوهیدرات موجود در انگور سبز چه می دانید؟ برخلاف تصور رایج، انگورهای سبز بی دانه کالری کمتری دارند و قندشان تنها مقدار کمی نسبت به سایر میوه ها بالاتر است. مصرف یک وعده انگور علاوه بر کالری مشخص، مواد مغذی مختلف و کربوهیدرات های زیر را نیز تأمین می کند:

  • ۹۰ کالری
  • ۲۴ گرم کربوهیدرات
  • ۹ گرم پروتئین
  • ۰.۹ گرم چربی
  • ۱ گرم فیبر
  • ۲۳ گرم قند
  • ۱۹ میلی گرم کلسیم
  • ۰.۳ میلی گرم آهن
  • ۱۵ میلی گرم ویتامین C

انگورهای سبز همچنین منبع خوبی از فسفر، منیزیم، مس، منگنز، ویتامین A، ویتامین E و ویتامین های ب کمپلکس هستند. یک وعده انگور، بیشتر از ۱۸ درصد از نیاز روزانه بدن به مس، ۵ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم و ۱۵ درصد از ویتامین K مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند.

یک وعده انگور سبز بی دانه، معادل یک فنجان است. این میوه سرشار از فیبر است و باعث می شود سریع تر احساس سیری کنید و دیرتر گرسنه شوید. در حقیقت، فیبر موجود در انگور حتی می تواند به شما کمک کند با کاهش مصرف غذای روزانه، چند کیلو وزن کم کنید. طبق مطالعات انجام شده، خوردن فیبر بیشتر می تواند رژیم گرفتن را آسان تر کند و به روند کاهش وزن کمک نماید.

برای آشنایی با خواص انگور قرمز و سیاه می توانید مقالاتی که در این باره برایتان آماده کرده ایم را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست