آیا در دوران بارداری می توان کشمش مصرف کرد؟

کشمش در بارداری

یک خانم باردار در طول دوران بارداری باید رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشد تا سلامت جنین و خودش حفظ شود. در این دوران، مادر باید از خود مراقبت بیشتری کند. خانم های باردار برای تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین و سالم ماندن خودشان در طی این دوران باید میوه های خشک شده مصرف کنند. یکی از این میوه های خشک شده که قرار است در این مقاله راجع به آن صحبت کنیم کشمش است. آیا می شود در دوران بارداری کشمش خورد؟ آیا مصرف کشمش در این دوران عوارضی برای مادر و جنین ندارد؟

کشمش سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آهن و پروتئین است که به تغذیه بهتر جنین و حتی رشد سالم آن در رحم کمک می کند. علاوه بر این، مصرف کشمش باعث تقویت و سلامت ماهیچه ها می شود و انرژی لازم بدن را فراهم می کند. پس می توان گفت مصرف کشمش در دوران بارداری بسیار مفید است به شرط آن که در حد اعتدال مصرف شود.

کشمش حاوی مواد غذایی است که مصرف آن ها در دوران بارداری بسیار مهم اند. بیایید نگاهی به آن ها بیندازیم.

ارزش غذایی کشمش:

  1. فیبر: کشمش منبع غنی فیبر است. هضم آن آسان است و باعث بهبود هضم غذا می شود. در نتیجه یبوست را کاهش می دهد که یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است.
  2. آهن: آهن در بارداری بسیار مهم است. کشمش با افزایش جریان خون باعث می شود که اکسیژن کافی به ریه ها برسد. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود. کشمش منبع غنی آهن است و میتواند جلوی ابتلا به کم خونی در دوران بارداری را بگیرد.
  3. کلسیم: کلسیم نیز نقش مهمی در دوران بارداری ایفا می کند، چون مسئول رشد استخوان های جنین در درون رحم است. مصرف مناسب کلسیم باعث می شود تراکم استخوان جنین در حد نرمال بماند و کودک کاملا سالم و بدون هیچ گونه ناهنجاری جسمی به دنیا بیاید. 

در اینجا برخی از فواید خوردن کشمش در دوران بارداری را برایتان ذکر کرده ایم.

  • کلسیم و آهن موجود در کشمش باعث می شود استخوان های در حال رشد کودک قوی تر شوند.
  • کشمش به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و با جذب آب و کاهش حرکات روده باعث رفع یبوست در بارداری می شود.
  • کشمش سرشار از آهن و انواع ویتامین B است و به همین دلیل بهترین راه حل برای جلوگیری از کم خونی و مقابله با خستگی است.
  • کشمش غنی از گلوکز و فروکتوز است که به افزایش انرژی و تقویت ایمنی بدن کمک می کند.
  • حاوی اسید اولئانولیک است که از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ها محافظت می کند. همچنین از رشد باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند نیز جلوگیری می کند.
  • خانم های باردار به دلیل بارداری دچار تهوع بامدادی می شوند و در نتیجه اشتهای خود را از دست می دهند. ترکیب فیبر، پتاسیم و منیزیم موجود در کشمش باعث رفع این حالت و بهبود اشتها می شود.
  • کشمش با جلوگیری از آسیب دیدن بافت های چشمی در اثر رادیکال های آزاد، باعث حفظ سلامت چشمان جنین می شود.
آیا می دانستید:

در سه ماهه سوم بارداری، مادر به ۲۰۰ کالری اضافی در روز نیاز دارد. کشمش در میان سایر میوه های خشک بالاترین میزان کالری را دارد. ۱/۴ فنجان کشمش ۱۲۴ کالری دارد در حالی که همین میزان آلو بخارا ۶۳ کالری و برگ زردآلو ۵۳ کالری دارد.

روش های مصرف کشمش در دوران بارداری: 

اگر کشمش را در حد اعتدال مصرف کنید، یک میان وعده بسیار سالم و مغذی خواهد بود. در اینجا چند روش جالب مصرف کشمش در دوران بارداری را برایتان نوشته ایم:

  • یک مشت کشمش را به مدت یک ساعت در آب خیس کنید. سپس آنها را قبل از خواب با شیر داغ میل کنید.
  • یک مشت کشمش را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد. این آب را کم کم در طول روز مصرف کنید.
  • می توانید خودتان با کشمش و سایر مغزها، مانند بادام آجیل درست کنید و هر روز صبح آن را به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

در دوران بارداری روزانه چه مقدار کشمش می توان مصرف کرد؟

کشمش بسیار مغذی است و می توان با مصرف آن در دوران بارداری از خواص بی نظیر آن بهره برد. با این حال، مصرف بیش از حد کشمش می تواند منجر به دیابت بارداری شود و احتمال زایمان طبیعی را کاهش دهد. در این دوران نمی توان روزانه بیش از یک مشت کشمش خورد. 

اگر در مورد مصرف شیره انگور در بارداری نیز برایتان سوال پیش آمده می توانید به این مطلب از سایت دوشو مراجعه کنید. 

یک خانم باردار در طول دوران بارداری باید رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشد تا سلامت جنین و خودش حفظ شود. در این دوران، مادر باید از خود مراقبت بیشتری کند. خانم های باردار برای تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین و سالم ماندن خودشان در طی این دوران باید میوه های خشک شده مصرف کنند. یکی از این میوه های خشک شده که قرار است در این مقاله راجع به آن صحبت کنیم کشمش است. آیا می شود در دوران بارداری کشمش خورد؟ آیا مصرف کشمش در این دوران عوارضی برای مادر و جنین ندارد؟

کشمش سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آهن و پروتئین است که به تغذیه بهتر جنین و حتی رشد سالم آن در رحم کمک می کند. علاوه بر این، مصرف کشمش باعث تقویت و سلامت ماهیچه ها می شود و انرژی لازم بدن را فراهم می کند. پس می توان گفت مصرف کشمش در دوران بارداری بسیار مفید است به شرط آن که در حد اعتدال مصرف شود.

کشمش حاوی مواد غذایی است که مصرف آن ها در دوران بارداری بسیار مهم اند. بیایید نگاهی به آن ها بیندازیم.

ارزش غذایی کشمش:

  1. فیبر: کشمش منبع غنی فیبر است. هضم آن آسان است و باعث بهبود هضم غذا می شود. در نتیجه یبوست را کاهش می دهد که یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است.
  2. آهن: آهن در بارداری بسیار مهم است. کشمش با افزایش جریان خون باعث می شود که اکسیژن کافی به ریه ها برسد. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود. کشمش منبع غنی آهن است و میتواند جلوی ابتلا به کم خونی در دوران بارداری را بگیرد.
  3. کلسیم: کلسیم نیز نقش مهمی در دوران بارداری ایفا می کند، چون مسئول رشد استخوان های جنین در درون رحم است. مصرف مناسب کلسیم باعث می شود تراکم استخوان جنین در حد نرمال بماند و کودک کاملا سالم و بدون هیچ گونه ناهنجاری جسمی به دنیا بیاید. 

در اینجا برخی از فواید خوردن کشمش در دوران بارداری را برایتان ذکر کرده ایم.

  • کلسیم و آهن موجود در کشمش باعث می شود استخوان های در حال رشد کودک قوی تر شوند.
  • کشمش به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و با جذب آب و کاهش حرکات روده باعث رفع یبوست در بارداری می شود.
  • کشمش سرشار از آهن و انواع ویتامین B است و به همین دلیل بهترین راه حل برای جلوگیری از کم خونی و مقابله با خستگی است.
  • کشمش غنی از گلوکز و فروکتوز است که به افزایش انرژی و تقویت ایمنی بدن کمک می کند.
  • حاوی اسید اولئانولیک است که از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ها محافظت می کند. همچنین از رشد باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند نیز جلوگیری می کند.
  • خانم های باردار به دلیل بارداری دچار تهوع بامدادی می شوند و در نتیجه اشتهای خود را از دست می دهند. ترکیب فیبر، پتاسیم و منیزیم موجود در کشمش باعث رفع این حالت و بهبود اشتها می شود.
  • کشمش با جلوگیری از آسیب دیدن بافت های چشمی در اثر رادیکال های آزاد، باعث حفظ سلامت چشمان جنین می شود.
آیا می دانستید:

در سه ماهه سوم بارداری، مادر به ۲۰۰ کالری اضافی در روز نیاز دارد. کشمش در میان سایر میوه های خشک بالاترین میزان کالری را دارد. ۱/۴ فنجان کشمش ۱۲۴ کالری دارد در حالی که همین میزان آلو بخارا ۶۳ کالری و برگ زردآلو ۵۳ کالری دارد.

روش های مصرف کشمش در دوران بارداری: 

اگر کشمش را در حد اعتدال مصرف کنید، یک میان وعده بسیار سالم و مغذی خواهد بود. در اینجا چند روش جالب مصرف کشمش در دوران بارداری را برایتان نوشته ایم:

  • یک مشت کشمش را به مدت یک ساعت در آب خیس کنید. سپس آنها را قبل از خواب با شیر داغ میل کنید.
  • یک مشت کشمش را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد. این آب را کم کم در طول روز مصرف کنید.
  • می توانید خودتان با کشمش و سایر مغزها، مانند بادام آجیل درست کنید و هر روز صبح آن را به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

در دوران بارداری روزانه چه مقدار کشمش می توان مصرف کرد؟

کشمش بسیار مغذی است و می توان با مصرف آن در دوران بارداری از خواص بی نظیر آن بهره برد. با این حال، مصرف بیش از حد کشمش می تواند منجر به دیابت بارداری شود و احتمال زایمان طبیعی را کاهش دهد. در این دوران نمی توان روزانه بیش از یک مشت کشمش خورد. 

اگر در مورد مصرف شیره انگور در بارداری نیز برایتان سوال پیش آمده می توانید به این مطلب از سایت دوشو مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست