خواص آب کشمش برای سلامتی

آب کشمش

خوردن آب کشمش برای سلامتی بسیار مهم است؛ آب کشمش به پایین آمدن حرارت بدن، هضم غذا، حفظ سلامت قلب و روی هم رفته سلامت کل بدن کمک می کند. 

کشمش به عنوان نوعی میوه خشک مصرف می شود و به شدت برای سلامتی مفید است. آب کشمش به کاهش مشکلات قلبی و کبدی، دفع سموم از بدن و سالم نگه داشتن آن کمک می کند و با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، جزو نوشیدنی های سالمی است که به سادگی می توان آن را تهیه کرد. آب کشمش حاوی پروتئین، کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، نیاسین، ویتامین B6 ،C ،K و فیبر است که همگی برای سلامتی مفیدند.

نحوه ی درست کردن آب کشمش

برای تهیه ی آب کشمش به دو فنجان آب و ۱۵۰ گرم کشمش نیاز دارید. ابتدا آب را درون کتری گرم کنید، سپس کشمش ها را درون آب گرم ریخته و بگذارید تا صبح درون آن باقی بمانند. صبح روز بعد آب را از صافی رد کرده و روی شعله کم گرم کنید. بعد آن را با معده ی خالی میل نمایید و به مدت نیم ساعت چیزی نخورید. اکنون بیایید دقیق تر به خواص این نوشیدنی بپردازیم:

نوشیدن آب کشمش چه خواصی دارد؟

  • کمک به هضم غذا
  • کاهش اسید زیاد معده
  • سم زدایی کبد
  • افزایش سیستم ایمنی
  • هضم غذا را آسان تر می کند

نوشیدن آب کشمش به هضم غذا و سالم ماندن کبد کمک می کند و برای تصفیه خون و دفع سموم از کبد بسیار عالی است؛ اسیدهای مفید بدن را افزایش می دهد و باعث جذب بهتر مواد مغذی و ویتامین ها و در نتیجه آسان شدن فرایند هضم می شود.

  • اسید زیاد معده را کاهش می دهد

آب کشمش به کاهش اسید زیاد معده کمک کرده، بدن را سالم نگه می دارد و به جذب مواد مغذی نیز کمک می کند. مواد مغذی موجود در آب کشمش باعث تنظیم اسید معده می شوند. علاوه بر این آب کشمش سموم را از بدن خارج کرده، در نتیجه خطر اسیدی شدن معده را کاهش می دهد.

  • به راحتی کبد را سم زدایی می کند

آب کشمش، فرایند بیوشیمیایی کبد را تقویت و به پاکسازی آن کمک می نماید؛ حتی باعث خارج شدن سموم از بدن می شود؛ به همین دلیل است که خوردن آن برای کبد بسیار مفید است.

  • سیستم ایمنی را افزایش می دهد

آب کشمش با داشتن مقدار کافی آنتی اکسیدان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سلامت آن را حفظ می کند.

بنابراین می توان گفت که آب کشمش نوشیدنی مقوی است که نباید از خوردن آن غافل شد.

خوردن آب کشمش برای سلامتی بسیار مهم است؛ آب کشمش به پایین آمدن حرارت بدن، هضم غذا، حفظ سلامت قلب و روی هم رفته سلامت کل بدن کمک می کند. 

کشمش به عنوان نوعی میوه خشک مصرف می شود و به شدت برای سلامتی مفید است. آب کشمش به کاهش مشکلات قلبی و کبدی، دفع سموم از بدن و سالم نگه داشتن آن کمک می کند و با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، جزو نوشیدنی های سالمی است که به سادگی می توان آن را تهیه کرد. آب کشمش حاوی پروتئین، کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، نیاسین، ویتامین B6 ،C ،K و فیبر است که همگی برای سلامتی مفیدند.

نحوه ی درست کردن آب کشمش

برای تهیه ی آب کشمش به دو فنجان آب و ۱۵۰ گرم کشمش نیاز دارید. ابتدا آب را درون کتری گرم کنید، سپس کشمش ها را درون آب گرم ریخته و بگذارید تا صبح درون آن باقی بمانند. صبح روز بعد آب را از صافی رد کرده و روی شعله کم گرم کنید. بعد آن را با معده ی خالی میل نمایید و به مدت نیم ساعت چیزی نخورید. اکنون بیایید دقیق تر به خواص این نوشیدنی بپردازیم:

نوشیدن آب کشمش چه خواصی دارد؟

  • کمک به هضم غذا
  • کاهش اسید زیاد معده
  • سم زدایی کبد
  • افزایش سیستم ایمنی
  • هضم غذا را آسان تر می کند

نوشیدن آب کشمش به هضم غذا و سالم ماندن کبد کمک می کند و برای تصفیه خون و دفع سموم از کبد بسیار عالی است؛ اسیدهای مفید بدن را افزایش می دهد و باعث جذب بهتر مواد مغذی و ویتامین ها و در نتیجه آسان شدن فرایند هضم می شود.

  • اسید زیاد معده را کاهش می دهد

آب کشمش به کاهش اسید زیاد معده کمک کرده، بدن را سالم نگه می دارد و به جذب مواد مغذی نیز کمک می کند. مواد مغذی موجود در آب کشمش باعث تنظیم اسید معده می شوند. علاوه بر این آب کشمش سموم را از بدن خارج کرده، در نتیجه خطر اسیدی شدن معده را کاهش می دهد.

  • به راحتی کبد را سم زدایی می کند

آب کشمش، فرایند بیوشیمیایی کبد را تقویت و به پاکسازی آن کمک می نماید؛ حتی باعث خارج شدن سموم از بدن می شود؛ به همین دلیل است که خوردن آن برای کبد بسیار مفید است.

  • سیستم ایمنی را افزایش می دهد

آب کشمش با داشتن مقدار کافی آنتی اکسیدان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سلامت آن را حفظ می کند.

بنابراین می توان گفت که آب کشمش نوشیدنی مقوی است که نباید از خوردن آن غافل شد.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست