چه ارتباطی بین مصرف کشمش و کاهش وزن وجود دارد؟

کشمش و کاهش وزن

آیا تا به حال تلاش کرده اید وزنتان را کم کنید؟ مهم نیست که چقدر برای آن زحمت کشیده اید، مهم این است که مسیر درستی را برای تحقق اهدافتان انتخاب کرده باشید. وقتی طبیعت منابع سالم زیادی، مانند کشمش در اختیارمان قرار داده پس چرا مکمل مصرف کنیم یا رژیم های نادرست بگیریم؟ فواید فوق العاده کشمش برای کاهش وزن در بسیاری از تحقیقات علمی اثبات شده است. 

قبل از اینکه با هم در دوشو اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنیم، بیایید بیشتر با کشمش آشنا شویم. کشمش، شکل خشک شده ی انگور سبز یا سیاه است. نام کشمش در اصل از زبان هندی و اردو گرفته شده است. کشمش از طریق خشک کردن انواع مختلف انگور بدست می آید و تنوع زیادی دارد، مانند سلطانی، موناکا (Munakka) و مویز

آیا کشمش برای کاهش وزن مناسب است؟

کشمش یکی از پرمصرف ترین میوه های خشک در جهان است. کشمش ها خواص بسیاری برای سلامتی دارند و از جمله عمده ترین این خواص، کمک به کاهش وزن است. طبق مطالعات انجام شده، مصرف میزان معینی کشمش در طول روز باعث جذب بهتر مواد غذایی و افزایش متابولیسم شده و در نتیجه خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن را کاهش می دهد.

چگونه کشمش باعث کاهش وزن می شود؟

در اینجا توضیح مفصلی درباره هر کدام از مزایای کشمش در خصوص کاهش وزن ذکر شده است:

۱. منبع کامل انرژی 

کشمش ترکیبات قندی طبیعی و فراوانی به نام گلوکز و فروکتوز دارد. اینها به انرژی تبدیل می شوند که در هنگام ورزش کردن برای بدن لازم اند. بنابراین، کشمش به طور غیرمستقیم با ایجاد قدرت و استقامت در طی رژیم های ورزشی باعث کاهش وزن می شود.

۲. بهبود هضم غذا

مشاهده شده است که چاقی با سوخت و ساز پایین و هضم ضعیف مرتبط است. هر صد گرم کشمش حاوی ۳.۷ گرم فیبر است که می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. همچنین می تواند حرکات روده را تنظیم کرده و ضایعات ناخواسته بدن را از طریق سیستم دفع از بین ببرد. با حذف سموم و حفظ مواد مغذی سالم می تواند وزن بدن را متعادل کند و خطر ابتلا به اضافه وزن را کاهش دهد.

۳. کاهش اشتها

جایگزین کردن میان وعده های ناسالم با یک مشت کشمش می تواند بسیار برای بدن شما مفید باشد. کشمش کالری کمی دارد و حاوی قندهای میوه و لپتین است که می تواند اشتها را کنترل کرده و متابولیسم بدن را تنظیم کند. افزایش سطح لپتین می تواند هوس غذای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بعلاوه این یک هورمون چربی سوز است که می تواند سلول های چربی را از طریق افزایش گرمازایی از بین ببرد.

چگونه از کشمش برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

حالا که متوجه شدید چقدر کشمش می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، زمان آن است که با هم به چند روش صحیح مصرف کشمش نگاهی بیندازیم:

مصرف کشمش هایی که از شب تا صبح در آب خیس خورده باشند به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. تنها کافیست شب مقداری کشمش درون آب بریزید و صبح روز بعد آن ها را میل کنید. این روش بهتر از روش مصرف کشمش معمولی و خام است. مواد معدنی و ویتامین های ناخواسته در آب حل می شوند و فقط مواد مغذی مورد نیاز برای جذب سریع بدن در آن باقی می مانند. 

همچنین می توانید کشمش را به خاطر طعم شیرین و دلچسبی که دارد به سالاد هایتان نیز اضافه کنید؛ یا در کنار صبحانه تان یک مشت کشمش بخورید تا صبح ها پر انرژی باشید. اگر می خواهید بعد از ورزش کردن یک نوشیدنی بنوشید، بهتر است به جای شکر از کشمش خیس خورده استفاده کنید. 

اگرچه کشمش باعث کاهش وزن می شود ، اما باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف بیش از حد آن می تواند نتیجه را معکوس کرده و باعث افزایش وزن شود. اگر مبتلا به دیابت یا هر نوع بیماری مزمن هستید، مهم است که در مورد ایمنی و مناسب بودن مصرف کشمش، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، باید توجه داشته باشید که کشمش جایگزینی برای یک شیوه زندگی سالم و رژیم متعادل نیست، بلکه کامل کننده آن است. بنابراین، نکاتی که در دوشو گفتیم را دنبال کنید تا یک زندگی سالم و شاد داشته باشید!

آیا تا به حال تلاش کرده اید وزنتان را کم کنید؟ مهم نیست که چقدر برای آن زحمت کشیده اید، مهم این است که مسیر درستی را برای تحقق اهدافتان انتخاب کرده باشید. وقتی طبیعت منابع سالم زیادی، مانند کشمش در اختیارمان قرار داده پس چرا مکمل مصرف کنیم یا رژیم های نادرست بگیریم؟ فواید فوق العاده کشمش برای کاهش وزن در بسیاری از تحقیقات علمی اثبات شده است. 

قبل از اینکه با هم در دوشو اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنیم، بیایید بیشتر با کشمش آشنا شویم. کشمش، شکل خشک شده ی انگور سبز یا سیاه است. نام کشمش در اصل از زبان هندی و اردو گرفته شده است. کشمش از طریق خشک کردن انواع مختلف انگور بدست می آید و تنوع زیادی دارد، مانند سلطانی، موناکا (Munakka) و مویز

آیا کشمش برای کاهش وزن مناسب است؟

کشمش یکی از پرمصرف ترین میوه های خشک در جهان است. کشمش ها خواص بسیاری برای سلامتی دارند و از جمله عمده ترین این خواص، کمک به کاهش وزن است. طبق مطالعات انجام شده، مصرف میزان معینی کشمش در طول روز باعث جذب بهتر مواد غذایی و افزایش متابولیسم شده و در نتیجه خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن را کاهش می دهد.

چگونه کشمش باعث کاهش وزن می شود؟

در اینجا توضیح مفصلی درباره هر کدام از مزایای کشمش در خصوص کاهش وزن ذکر شده است:

۱. منبع کامل انرژی 

کشمش ترکیبات قندی طبیعی و فراوانی به نام گلوکز و فروکتوز دارد. اینها به انرژی تبدیل می شوند که در هنگام ورزش کردن برای بدن لازم اند. بنابراین، کشمش به طور غیرمستقیم با ایجاد قدرت و استقامت در طی رژیم های ورزشی باعث کاهش وزن می شود.

۲. بهبود هضم غذا

مشاهده شده است که چاقی با سوخت و ساز پایین و هضم ضعیف مرتبط است. هر صد گرم کشمش حاوی ۳.۷ گرم فیبر است که می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. همچنین می تواند حرکات روده را تنظیم کرده و ضایعات ناخواسته بدن را از طریق سیستم دفع از بین ببرد. با حذف سموم و حفظ مواد مغذی سالم می تواند وزن بدن را متعادل کند و خطر ابتلا به اضافه وزن را کاهش دهد.

۳. کاهش اشتها

جایگزین کردن میان وعده های ناسالم با یک مشت کشمش می تواند بسیار برای بدن شما مفید باشد. کشمش کالری کمی دارد و حاوی قندهای میوه و لپتین است که می تواند اشتها را کنترل کرده و متابولیسم بدن را تنظیم کند. افزایش سطح لپتین می تواند هوس غذای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بعلاوه این یک هورمون چربی سوز است که می تواند سلول های چربی را از طریق افزایش گرمازایی از بین ببرد.

چگونه از کشمش برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

حالا که متوجه شدید چقدر کشمش می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، زمان آن است که با هم به چند روش صحیح مصرف کشمش نگاهی بیندازیم:

مصرف کشمش هایی که از شب تا صبح در آب خیس خورده باشند به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. تنها کافیست شب مقداری کشمش درون آب بریزید و صبح روز بعد آن ها را میل کنید. این روش بهتر از روش مصرف کشمش معمولی و خام است. مواد معدنی و ویتامین های ناخواسته در آب حل می شوند و فقط مواد مغذی مورد نیاز برای جذب سریع بدن در آن باقی می مانند. 

همچنین می توانید کشمش را به خاطر طعم شیرین و دلچسبی که دارد به سالاد هایتان نیز اضافه کنید؛ یا در کنار صبحانه تان یک مشت کشمش بخورید تا صبح ها پر انرژی باشید. اگر می خواهید بعد از ورزش کردن یک نوشیدنی بنوشید، بهتر است به جای شکر از کشمش خیس خورده استفاده کنید. 

اگرچه کشمش باعث کاهش وزن می شود ، اما باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف بیش از حد آن می تواند نتیجه را معکوس کرده و باعث افزایش وزن شود. اگر مبتلا به دیابت یا هر نوع بیماری مزمن هستید، مهم است که در مورد ایمنی و مناسب بودن مصرف کشمش، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، باید توجه داشته باشید که کشمش جایگزینی برای یک شیوه زندگی سالم و رژیم متعادل نیست، بلکه کامل کننده آن است. بنابراین، نکاتی که در دوشو گفتیم را دنبال کنید تا یک زندگی سالم و شاد داشته باشید!

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست